sobota, 28 września 2013

Lunula - starosłowiański symbol kobiecości


Co to jest lunula?
To słowiańska ozdoba noszona na szyi w kształcie półksiężyca - symbol kobiecości i płodności.  Płodności w każdym znaczeniu tego słowa - pewności siebie, kreatywności, możliwości realizowania swoich pragnień. To także symbol pełni, pomimo kształtu sierpu księżyca.
Nosiły ją panny i mężatki, była amuletem kobiecej siły wzmacniającym płodność. 

Źródło
Źródło


  Marzył mi się wisior, który miałby dla mnie duże znaczenie, głębszą symbolikę. Od dawna interesuję się słowiaństwem, dlatego zwróciłam szczególną uwagę na ten księżycowy motyw.
I w końcu stało się, ukończyłam swoją lunulę :) 

Wykonana jest ręcznie z hebanu, zawieszona na rzemieniu jubilerskim z nawleczonymi szklanymi koralikami.


A Wy macie jakiś symbol, który dużo dla Was znaczy? 


Pozdrawiam,

2 komentarze :

  1. Rewelacja, wyszła Ci doskonale, teraz Twoja kobieca moc zostanie wzmocniona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Długo to odkładałam, ale nareszcie skończona. Oby dodała mi sił, bo są mi potrzebne :)
      Pozdrawiam,
      Nev.

      Usuń

Zostawcie ślad. Bardzo lubimy czytać Wasze komentarze, dają pozytywnego kopa do dalszego blogowania :)
Dziękujemy :)

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka